발표제목 : NXP connects the car: Driving security and integration for ITS | |
Mr. Sebastian Schreuder, Strategic Marketing Manager, Business Line Car Entertainment, NXP Semiconductors [Substance] ITS technology through car-2-X communication has the potential to save lives around the globe and is a huge trend in the automotive industry. NXP delivers technology that accelerates the potential to introduce this technology on a large scale while ensuring highest security standards, a high level of integration and a long-range, fast and robust communication link. Through global field trials the technology is prepared for the upcoming launch in vehicles. |
발표제목 : "혁신을 통한 기술 격차의 해소" - 인포테인먼트용 프로그래머블 솔루션 | |
함석필 차장, Field Application Engineer, 기술지원팀, Axios/Altera Korea [Substance] 자동차의 인포테인먼트 분야는 AV에서 더욱 더 확장하여 내비게이션은 물론 계기판, 공조기 등의 여러 컨트롤 부분도 함께 일체화되고 있으며, 운전자의 안전 및 동승자의 편리성을 고려한 RSE까지도 기능 확장을 꾀하고 있다. 점점 더 빠른 속도로 집적화가 이루어지고 있는 자동차의 인포테인먼트 분야를 소화해 내기 위해서 FPGA 등의 프로그래머블 솔루션이 최적이다. FPGA는 애플리케이션의 종류에 따라 독립적으로 또는 전용 ASSP과 함께쓰이며, 여러 분산된 기능 및 회로의 집적화를 가능케 하고 있다. 본 세션에서는 향후 인포테인먼트 분야가 어떻게 발전해 왔으며 어떤 방향으로 나아가게 될지를 예측해 보면서 프로그래머블 솔루션이 어떻게 기여할 수 있는지 소개한다. |
발표제목 : Connect Engineering - AUTOSAR Design Automation | |
Joachim Langenwalter, Director, Automotive Network Business Unit, Mentor Graphics [Substance] BMW, GM, Volvo are currently deploying AUTOSAR in their production automotive projects. Mentor Graphics has gained significant experience working alongside these OEMs. In this session, attendees will learn how OEMs deploy the AUTOSAR 4.0.3 specification, how OEMs develop ECUs in AUTOSAR 4.0.3, and how automotive OEMs process their software design on a particular platform. AUTOSAR is being introduced together with FlexRay and on top of their current CAN and LIN networks. Unfortunately, many of the Tier 1 suppliers are struggling with AUTOSAR complexity. Significant effort is being spent on behalf of the OEMs in the design, migration, configuration, integration, generation, and in the final build of AUTOSAR-based systems. In order for the Tier 1 suppliers to participate, a fundamental change is required at the software and tools companies to abstract away the AUTOSAR standard. The presentation gives an overview of the current situation, possibilities, and future direction of abstracting AUTOSAR for design automation purposes., |
발표제목 : Automotive Power Management Trends | |
Pat Hunter, Automotive Business Development Manager, Texas Instruments [Substance] This presentation will focus on power management trends in the vehicle, focusing on Infotainment and Cluster, ADAS, Powertrain and Body Electronics systems, showing how power management systems within the vehicle attribute to higher efficiency, smaller size, lower noise and lower quiescent current within the vehicle. HEV/EV and start-stop technologies adding new requirements to the car, such as: increasing the power demand on the system with brushless DC motors for transmission oil pumps, cooling fans, fuel pumps, water pumps; Li-Ion battery systems and the Battery Management needed for these systems within the vehicle; AC/DC charging systems and bi-directional power requirements for dual battery systems. |
발표제목 : The Connected Car | |
Jay Nam, FAE manager, Spansion (Korea) [Substance] In our apptized consumer tech world, the connected car is challenged to keep pace with the innovation of mass-adopted devices such as our smart phones and tablets. But what does this look like to the industries developing and delivering the connected car and how does it change business models, user experiences, information gathered and shared, safety, security, and even our mode of connecting from point A to point B? Spansion will present its vision on developments in the connected car, how hardware-based security will play an important role both within the car and in the networks, and the next challenges the industry faces. |
발표제목 : CAN의 한계를 극복한 CAN FD의 이해와 네트워크 개발 방법 | |
황재영 매니저, Technical Consulting팀, Vector Korea IT [Substance] Tools for a new technology like CAN FD should be available when the development of CAN FD ECUs start. This means for a tool supplier to be flexible enough to integrate a new technology fast enough to avoid a gap between the specification of a system like CAN FD and first upcoming projects. The questions and challenges that come along with such a task will be discussed in this presentation |
발표제목 : 오실로스코프를 이용한 CANBus 프로토콜 디코딩 및 BroadR-Reach Compliance Test | |
오창훈 부장, 기술지원팀, Teledyne LeCroy Korea [Substance] 본 세션에서는 VBA(Vehicle Bus Analyzer)에서 CANBus 메시지 및 시그널을 디코딩 하는 방법과 아날로그 신호와 CAN 메시지의 시간 측정을 비롯한 CANBus 개발단계 또는 디버깅에 필요한 트리거와 파라미터 측정법 및 분석법을 소개하고, 최근 이슈로 떠오르고 있는 BroadR-Reach 자동화 테스트 솔루션을 소개한다. |
발표제목 : 가상 ECU: 개발기간의 단축과 비용절감을 위한 실질적인 접근 | |
이해승 이사, 기술부, ETAS Korea [Substance] AUTOSAR로 인해 소프트웨어는 하드웨어에서 분리될 수 있고, 소프트웨어 개발은 실물 ECU뿐 아니라, 가상 ECU에서도 가능하게 되었다. 따라서 실험실에서 테스트 벤치를 이용한 소프트웨어 개발의 많은 부분이 컴퓨터 상에서 가상 ECU를 이용한 개발로 대체될 수 있고, 이를 통해 개발기간은 더 단축되고 비용 역시 절감할 수 있게 된다. 본 세션에서는 AUTOSAR와 가상 ECU에 대해서 살펴보고 개발기간 단축 및 비용절감 전략을 제시한다. |