The software defined vehicles separates hardware from software, is updateable and upgradeable, autonomous, learning, always connected, interacts with its environment, and supports service-based business models. Track #1 include, but is not limited to, the following.
Vice President at Robert Bosch and Chair of the digital.auto initiative
Dirk Slama is Vice President at Robert Bosch GmbH and Chairman of the digital.auto initiative, where he drives the digital transformation of the automotive industry. His expertise spans Software-defined Vehicles(SDV), AI, DevOps, E/E architectures, and continuous homologation. A recognized leader in SDV innovation, Dirk actively collaborates with major standards and open-source communities, including COVESA and Eclipse SDV. As Conference Chair of Bosch ConnectedWorld, Dirk helps shape the Bosch digital ecosystem. He also serves as Director of the AIoT Lab at the Ferdinand-Steinbeis-Institute, where he holds a full professorship. Previously, as Steering Committee Chairman of the Industrial Internet Consortium(IIC), he contributed to building one of the leading ecosystems for the Industrial Internet. With over 25 years of experience in large-scale IT projects and distributed systems, Dirk has worked with major global players including Audi, Daimler, Lufthansa Systems, Boeing, AT&T, and NTT DoCoMo. His deep international project experience underpins his thought leadership in SDV and AIoT innovation. Dirk is a frequent keynote speaker and co-author of five widely read books, including “The Software-Defined Vehicle”(O’Reilly). His academic credentials include an MBA from IMD Lausanne, a PhD in Information Systems, and a Diploma in Computer Science(equivalent to an MSc) from TU Berlin.
디르크 슬래마는 로버트 보쉬의 부사장이자 digital.auto 이니셔티브의 의장으로, 자동차 산업의 디지털 전환을 이끌고 있다. 그의 전문 분야는 소프트웨어 정의 차량(SDV), 인공지능(AI), 데브옵스(DevOps), 전기/전자(E/E) 아키텍처, 그리고 지속적 형식승인(homologation)에 이르며, SDV 혁신 분야에서 인정받는 리더다. 그는 COVESA와 Eclipse SDV를 포함한 주요 표준 및 오픈소스 커뮤니티와도 활발히 협업하고 있다. 슬래마 부사장은 ‘Bosch ConnectedWorld’의 컨퍼런스 의장으로서 보쉬의 디지털 생태계를 형성하는 데 기여하고 있으며, 페르디난트-슈타인바이스 연구소(Ferdinand-Steinbeis-Institute) 내 AIoT 연구소 소장으로 재직 중이며, 전임 교수직도 겸하고 있다. 이전에는 산업 인터넷 컨소시엄(IIC)의 운영위원회 의장을 역임하며 산업 인터넷을 위한 선도적인 생태계 구축에 기여했다. 그는 25년 이상 대규모 IT 프로젝트와 분산 시스템 분야에서 경력을 쌓아왔으며, 아우디(Audi), 다임러(Daimler), 루프트한자 시스템(Lufthansa Systems), 보잉(Boeing), AT&T, NTT 도코모(NTT DoCoMo) 등 글로벌 대기업들과 협업해 왔다. 그의 풍부한 국제 프로젝트 경험은 SDV 및 AIoT 혁신 분야에서의 리더십을 뒷받침한다. 디르크 슬라마는 주요 컨퍼런스의 기조연설자이자 다섯 권의 널리 읽히는 책의 공동저자이며, 그중에는 O’Reilly에서 출간된 ‘The Software-Defined Vehicle’도 포함돼 있다. 그는 IMD 로잔에서 MBA를, 정보시스템 분야 박사학위(PhD)를, 그리고 베를린 공과대학교(TU Berlin)에서 컴퓨터공학 디플로마(석사에 해당)를 취득했다.
As the automotive industry transitions from Software-defined Vehicles(SDV) to AI-defined vehicles, we are entering a phase of profound transformation—one where AI becomes the primary driver of innovation. While the SDV paradigm has enabled modularity, scalability, and rapid iteration, it is AI—particularly Agentic AI—that will redefine both the vehicle experience and the development process itself. In this keynote, we explore how Agentic AI will re-shape in-vehicle interactions, evolving from static HMI designs to dynamic, context-aware copilots that continuously learn and adapt to the driver, environment, and system state. This shift opens the door to truly intelligent mobility experiences—highly personalized, proactive, and seamlessly integrated across digital ecosystems. At the same time, AI is poised to transform how vehicles are designed, built, and approved. With tools like ./pulse, we begin to see how process-oriented AI can support intelligent requirements analysis, change impact assessment, and even continuous homologation. This is not just automation—it’s augmentation of engineering workflows by AI agents that reason, learn, and collaborate. Crucially, the future of AI in mobility isn’t defined by a single killer app. It’s a long tail of incremental, AI-driven enhancements—from smart diagnostics to adaptive performance tuning—that together redefine what a vehicle can be and how we bring it to market. This keynote provides a forward-looking view into this AI-defined future—and the practical steps the industry must take to get there.
자동차 산업이 소프트웨어 정의 차량(SDV)에서 AI 정의 차량(AI-defined vehicle)으로 전환함에 따라, 우리는 혁신의 중심축이 AI로 옮겨가는 깊은 변혁의 시대로 접어들고 있다. SDV 패러다임이 모듈화, 확장성, 빠른 반복 개발을 가능하게 했다면, 이제는 AI—특히 Agentic AI(에이전트형 AI)가 차량 경험과 개발 프로세스 자체를 근본적으로 재정의할 것이다. 이 기조연설에서는 Agentic AI가 차량 내 상호작용을 어떻게 재구성할지를 다룬다. 기존의 정적인 HMI(휴먼-머신 인터페이스) 디자인에서 벗어나, 운전자와 환경, 시스템 상태에 따라 지속적으로 학습하고 적응하는 동적이고 상황 인식이 가능한 '코파일럿'으로 진화하게 될 것이다. 이는 고도로 개인화되고, 능동적이며, 디지털 생태계 전반에 걸쳐 매끄럽게 통합된 진정한 지능형 모빌리티 경험의 문을 연다. 동시에 AI는 차량의 설계, 제작, 인증 방식도 근본적으로 바꾸고 있다. ./pulse와 같은 도구를 통해 우리는 프로세스 지향 AI가 요구사항 분석, 변경 영향 평가, 심지어는 지속적 형식승인(continuous homologation)까지 지원할 수 있음을 확인하고 있다. 이는 단순한 자동화를 넘어, AI 에이전트가 추론하고 학습하며 협업하는 방식으로 엔지니어링 워크플로를 ‘증강’하는 것이다. 무엇보다 중요한 점은, 모빌리티 분야에서의 AI의 미래가 단 하나의 ‘킬러 앱’에 의해 정의되지 않는다는 것이다. 스마트 진단부터 적응형 성능 조율에 이르기까지, 수많은 점진적이고 AI 기반의 기능 향상들이 함께 모여 차량의 본질과 시장 출시에 이르는 방식을 근본적으로 변화시키게 될 것이다. 이 기조연설은 AI가 정의하는 미래 모빌리티의 비전을 제시하며, 그 비전을 실현하기 위해 업계가 지금부터 취해야 할 실질적인 단계들을 조망한다.
CEO and CTO at TTTech Auto
Dr. Stefan Poledna is Co-Founder and a member of the executive board at TTTech Auto. As Chief Technology Officer he is responsible for the company’s technology roadmap, all scientific topics and new business creation. He has 30 years of international industry experience in automotive systems and software development. He has authored and co-authored several patents and publications. He received his M.Sc. and Ph.D. degree in computer science with distinction from Vienna University of Technology, where he also lectures on Dependable Computer Systems.
슈테판 폴드나 박사는 TTTech Auto의 공동 창립자, 이사회 임원이자, CEO, 최고기술책임자(CTO)로 재직 중이다. 그는 회사의 기술 로드맵, 과학 관련 전반적인 주제, 그리고 신규 비즈니스 창출을 총괄하고 있다. 폴드나 박사는 자동차 시스템 및 소프트웨어 개발 분야에서 30년에 걸친 국제적인 산업 경험을 보유하고 있다. 그는 여러 특허와 논문의 저자 및 공동 저자로 활동해왔으며, 빈 공과대학교(Vienna University of Technology)에서 컴퓨터공학 석사(M.Sc.) 및 박사(Ph.D.) 학위를 모두 우등으로 취득했다. 현재는 해당 대학에서 신뢰성 높은 컴퓨터 시스템(Dependable Computer Systems)을 주제로 강의도 진행하고 있다.
This keynote addresses the SDV fail-operational architecture and its key requirements. A fail-operational architecture enables a vehicle to maintain functionality and continue safe operation even when certain in-vehicle functions or components fail. This is particularly essential for SAE Level 3 and above autonomous driving, or in environments where vehicle control functions are continuously updated via OTA.
이 기조연설은 SDV 실패-운영(fail-operational) 아키텍처와 그 핵심 요구사항에 대해 논한다. 실패-운영 아키텍처는 차량 내 일부 기능이나 컴포넌트에 오류가 발생해도 기능을 유지하고 안전하게 운행 지속이 가능케 하는 것으로 특히 자율주행 레벨 3 이상, 또는 차량 제어 기능이 OTA 업데이트 등을 통해 지속적으로 바뀌는 환경에서는 필수적이다.
CEO at SDVerse
Prashant Gulati is the CEO of SDVerse, the automotive industry's first dedicated software marketplace, founded by General Motors, Magna, and Wipro to accelerate the transition to software-defined vehicles (SDVs). With over two decades of experience across software, artificial intelligence, and mobility innovation, Prashant brings strategic vision and technological insight to the complex challenges and transformative opportunities defining the automotive future. Under his leadership, SDVerse has become a pioneering force, helping OEMs, Tier 1s, and software providers accelerate SDV development through smarter development, sourcing, and ecosystem collaboration. Prior to SDVerse, he built a diverse leadership portfolio across engineering, product, strategy, sales, and fundraising, successfully scaling technology ventures across international markets. Recognized as a Top EV Industry Power Player by Business Insider and a Top AI Voice by LinkedIn, Prashant is passionate about applying technology to address complex industry needs and advance innovation in mobility. He holds a degree in Computer Science and an MBA, and is based in the United States. Prashant drives strategic transformation across the global automotive ecosystem, pioneering the shift toward software-defined transportation.
프라샨트 굴라티는 SDVerse의 CEO로, 이 조직은 제너럴 모터스(GM), 마그나(Magna), 위프로(Wipro)가 설립한 자동차 업계 최초의 전용 소프트웨어 마켓플레이스다. SDVerse는 SDV로의 전환을 가속화하기 위해 만들어졌다. 프라샨트는 소프트웨어, 인공지능(AI), 모빌리티 혁신 분야에서 20년 이상의 경험을 바탕으로, 자동차 산업의 복잡한 과제와 변화의 기회에 전략적 비전과 기술적 통찰을 더하고 있다. 그의 리더십 아래 SDVerse는 OEM, 티어1, 소프트웨어 공급업체들이 보다 스마트한 개발, 소싱, 생태계 협업을 통해 SDV 개발을 가속화할 수 있도록 지원하는 선도적 플랫폼으로 자리매김했다. SDVerse 이전에는 엔지니어링, 제품, 전략, 영업, 투자 유치 등 다양한 분야에서 리더십 경험을 쌓으며 여러 기술 벤처를 글로벌 시장에서 성공적으로 성장시켰다. 프라샨트는 Business Insider가 선정한 ‘전기차 업계 파워플레이어’이자 LinkedIn이 선정한 ‘주목할 만한 AI 전문가’로 인정받았으며, 첨단 기술을 통해 업계의 복잡한 요구를 해결하고 모빌리티 혁신을 촉진하는 데 열정을 가지고 있다. 컴퓨터공학 학위와 MBA를 보유하고 있으며, 현재 미국에 거주 중이다. 그는 소프트웨어 정의 운송 시대를 주도하며 글로벌 자동차 생태계의 전략적 전환을 이끌고 있다.
As vehicles shift from mechanical constructs to software-defined ecosystems, the real challenge isn’t just technical, it's systemic. Success in the SDV era demands new technology yes, but equally importantly new forms of collaboration, intelligent software sourcing, and agile ecosystems that break silos. This keynote explores global trends, Korea’s strong leadership opportunity, and why embracing collaborative models is key to scaling innovation. We'll also discuss with real-world examples, how SDVerse, as the automotive industry's first dedicated B2B software marketplace, is helping power this transition - accelerating discovery, interoperability, and speed to market.
차량이 기계적 구조에서 소프트웨어 정의 생태계로 전환됨에 따라, 진정한 도전 과제는 단지 기술적인 것이 아니라 시스템 전반에 걸쳐 있다는 점이다. SDV 시대의 성공은 새로운 기술뿐 아니라, 협업 방식의 혁신, 지능적인 소프트웨어 소싱, 그리고 사일로를 허무는 민첩한 생태계 구축을 요구한다. 이 기조연설에서는 글로벌 트렌드와 함께 한국이 가진 강력한 리더십 기회, 그리고 혁신을 확장하기 위해 협업 모델을 수용하는 것이 왜 중요한지를 다룬다. 또한, 실제 사례를 통해 자동차 산업 최초의 전용 B2B 소프트웨어 마켓플레이스인 SDVerse가 어떻게 이 전환을 가속화하고 있는지 — 즉, 소프트웨어의 탐색, 상호운용성 확보, 시장 출시 속도를 높이는 데 어떤 역할을 하고 있는지를 소개한다.
The software defined vehicles separates hardware from software, is updateable and upgradeable, autonomous, learning, always connected, interacts with its environment, and supports service-based business models. Track #1 include, but is not limited to, the following.
90% of accidents can be reduced by autonomous vehicles. We will focus on advanced driver assistance systems (ADAS), automated driving and active safety, driver monitoring, and vehicle automation at different levels. Particularly, we cover the different technologies to overcome the present and future challenges in autonomy. Track #2 include, but is not limited to, the following.
Smart Cockpit and HMI are pivotal in modern vehicles as they enhance user experience and safety through intuitive and seamless human-machine interaction. Track #3 include, but is not limited to, the following.
Vehicle Electrification track will present not only e-mobility but also three core technologies and solutions of electric vehicles (EVs) battery management systems, electric motor and power electronics. Track #4 include, but is not limited to, the following.